Maintain a clear overview with a change of perspective

Ensure success with our expertise and many years of experience

About us

The corporate world is constantly changing. We use targeted consulting and consistently up-to-date expertise to help our clients complete their tasks.

We are a medium-sized trust company in Zug specialising in small and medium-sized companies, private individuals, and foundations. Our skilled and experienced staff also advise national and international companies.

Our personal consulting and proximity to our clients enable us to offer tailor-made solutions. Our many years of experience and team-oriented structure ensure a trustworthy partnership with our clients. We love interesting encounters and exciting projects.

We set great store by providing our staff with ongoing education and development, and invest in training apprentices.

We look forward to hearing from you by phone or email.

Focusing on what matters

Tailor-made solutions for your needs

Services

Our broad knowledge and many years of experience allow us to provide you with skilled consulting in the following areas:

Accounting

  • Organisation and management of accounting activities
  • Salary bookkeeping including social security statements
  • Accounting consulting and controlling
  • Budget planning
  • Group reporting
  • Assistance with consolidated accounts
  • Abaweb – providing direct online access for clients to record their accounting data

Tax consultancy

  • Consulting and planning for all tax matters
  • Tax consultancy for individuals and legal entities
  • Tax returns
  • Value added tax
  • Representation in tax proceedings

Management consultancy

  • Company foundations
  • Concepts and support for company purchases and sales
  • Succession planning
  • Preparing business plans

Financial consultancy

  • Financial planning
  • Means testing

Investment consultancy

  • Balance sheet and profitability calculations

Administrative activities

  • Granting of domicile
  • Taking on secretarial and administrative tasks

Auditing
Alongside our partner company Amadeo Wirtschaftsprüfung AG

Team

Our highly qualified team looks forward to providing you with comprehensive advice.

Arno Baumeler
Member of the Executive Board
Licensed Audit Expert
Business Economist FH

Josef Wyss
Member of the Executive Board
Licensed Audit Expert
Trustee with Federal Certificate

Adrian Räber
Member of the Executive Board
Swiss Certified Public Accountant
Licensed Audit Expert

Andrea Huwiler
Swiss Certified Public Accountant
Licensed Audit Expert

Sandra Eberle
Trustee with Federal Certificate

Bianca Gretener
Trustee with Federal Certificate

Irene Kretz
Trustee with Federal Certificate

Rafael Amrein
Bachelor of Arts in Business and Economics

Pascal Kaufmann
Business Economist FH

Nicole Jakob
Trust Consultant

Dennis Schmid
Trust Consultant

Nadine Wyss
Secretary

Daniela Stieger
Secretary

Nadine Shrum
Apprentice

Jobs

Experte Treuhand/Steuern (w/m) mit interessanten
beruflichen Perspektiven

Kontakt: Corinne Häggi, René Barmettler
Arbeitsort: Zug
Pensum: 100%


Jörg Lienert AG Zug
Neugasse 14
6300 Zug

Telefon 041 766 20 50

www.joerg-lienert.ch


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Auf direktem Weg zum Ziel – hier haben Sie die Chance, Ihre Laufbahn optimal weiterzuentwickeln, sich einzugeben und mit Ihrer Erfahrung und Ihrem Fachwissen massgebend zum Unternehmenserfolg beizutragen.

Im Jahre 1996 gegründet, hat sich unsere Auftraggeberin, die Facto Treuhand AG, zu einer mittelgrossen Treuhandgesellschaft mit Sitz in Zug etabliert. Gezielt und kompetent in ihren Fachgebieten beraten sie nationale und internationale KMUs, Privatpersonen und Stiftungen. Die Facto Treuhand AG bildet zusammen mit der Amadeo Wirtschaftsprüfung AG sowie der Zensor Revisions AG die Unternehmensgruppe. Das breite Wissen und die langjährige Erfahrung in allen Bereichen stellt eine vertrauensvolle und allumfassende Zusammenarbeit sicher. Die Facto Treuhand AG hat uns beauftragt, zur Verstärkung des Teams, Sie als

Experte Treuhand/Steuern (w/m) mit Unternehmergeist

zu finden. Sie möchten sich beruflich weiterentwickeln und eine unternehmerische Aufgabe im Bereich Treuhand/Steuern übernehmen. Zusammen mit dem kleinen und professionellen Team arbeiten Sie lösungsorientiert und interdisziplinär innerhalb der Partnerfirmen-Gemeinschaft.

Sie geben sich unternehmerisch ein, übernehmen die komplette Mandatsabwicklung und sind zuständig für die eigenständige Kundenakquisition. Ihr bestehendes Beziehungsnetz, vorzugsweise in der Region Zentralschweiz und Zürich, pflegen Sie und knüpfen neue interessante Kontakte. Zusätzlich warten spannende Perspektiven innerhalb der kurz- bis mittelfristigen Nachfolgeplanung inklusive möglicher Beteiligung auf Sie.

Wir wenden uns an eine flexible, dynamische und unkomplizierte Allrounder-Persönlichkeit. Ihr Unternehmergeist und Ihre aufgestellte Wesensart zeichnen Sie aus. Sie verfügen über eine Aus- und Weiterbildung zum dipl. Treuhandexperten und bringen entsprechende Praxiserfahrung mit. Eine Weiterbildung und/oder Erfahrung mit nationalem Steuerrecht ist Voraussetzung. Ausserdem überzeugen Sie durch Ihre Belastbarkeit, Eigeninitiative und Kommunikationsfähigkeit. Ihre Arbeitsweise ist exakt – Ihr Denken und Handeln dienstleistungs- und kundenorientiert. Stilsichere Deutsch- und Englischkenntnisse in Wort und Schrift runden Ihr Profil ab.

Möchten Sie sich zusammen mit der Facto Treuhand AG zielorientiert weiterentwickeln? Dann freuen wir uns auf Ihre Bewerbung (PDF-Dateien inklusive Foto).

Contact

Facto Treuhand AG
Chamerstrasse 172
6300 Zug

Phone +41 41 749 40 70
Fax +41 41 749 40 79
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